Kem Pertaulihan KRS (KPLI Jun 2009)

Minggu lepas sebab aku tak ader update blog aku sebab aku pergi Kem Pertauliahan KRS di Tanjung Resang, Mersing, Johor...bersama2 dengan IPG IPRM, IPTI dan IPTHO ..sekarang aku dah naik pangkat ler....jadi Leftenan Muda KRS....hehe....ada gaya mcam Leftenan x?? Sebenarnya aku sekarang tengah buat assignment Pendidikan Islam...erm...baru 2 muka surat...sedangkan lusa nak antor der.....tapi idea tak kunjung tiba....tak per...kena rasional..insyallah..aku leh siapkan assignment ini....

Sepanjang pertaulihan tu, hehe......banyak peristiwa yang berlaku...lucu eh......bila dikenang balik, rasa ketawa terbahak2....segar dalam ingatan....

Mula2 sampai, rasa takut pun ada...tapi tabahkan hati jugak......yang menonjol sekali semasa pertauliahan adalah aktiviti berkawad....memang seronok sebab lama dah tak berkawad.....rindu zaman sekolah.....lepas tu ada kemahiran tali temali...yang ini memang aku mahir......hehe....lepas tu ada bantu mula...(bantuan kecemasan)....tapi tak lama duk dalam dewan tu dengar Kapten Zakariah beri taklimat sebab kumpulan kitaorang kena masak.....aku dan Kak Ham masa bubur kacang.....huhu......

Tak lama lepas tu ada juga kemahiran "Orientaring"......yang ni pun tak kurang hebat dan bestnya...sebab kena cari arah.....dan juga marker yang sudah digantung sekali dengan punch......ada sekali tu,...aku dah kak Ham dah siap tanda dah....rupanya ada silap lagi....dua stesyen pulak tu...kena patah balik....hehe....sampai aku kena gigit semut kerengga kat pokok di mana marker tu berada...apa lagi tergaru-garu lah aku.......kekeh......

Khemah lagi....ada semut api tuh....habis semua badan kena gigit......adush....menduga iman betul lah....rasa nak menjerit, takut karang tak pasal kena "BOM" pulak karang dek Mejar......hehe.....sabox3.....

Pada hari pertauliahan, rasa terharu tengok bahu kiri dan kanan....hehe...dah ada satu pangkat......Leftenan Muda......hehe....walaubagaimanapun,,,pertauliahan ini sangat menyeronokkan dan mencabar serta banyak ilmu pengetahuan serta kawan-kawan baru......dan tidak boleh melawan Peristiwa semasa BIG...kerana BIG adalah lebih memenatkan kerana terlalu banyak LDK dan juga aktiviti luar.....

Yer....tak lupa juga dengan aktiviti air.....hehe....aku dah pandai mengapungkan diri.....masa BIG dulu dah belajar..jadi tak ader masalah tentang hal itu...juga buat JAMBATAN GANTUNG.....guna kemahiran tali temali........best sangat kerana akhirnya dapat tempat ke-2......hehe...bangga......

Lepas tu pengalaman jadi MC bidan terjun pulak tuh.......hehe.....tersalah sebut pulak nama maktab sendiri.....kemudian jadi solo untuk persembahan bagi IPGM.....lagu Puteri Santubong.......sebab malam tu jugak, hujan lebat.....hehe.....sebab malam tu masing2 menyumbangkan suara......hehe.....hebat2 persembahan malam tuh.....dari IPGM masing2.....siap dengan sketsa....yang membanggakan adalah kebanyakkan peserta pada malam itu adalah dari Pulau Borneo....iaitu Sabah dan Sarawak....,..lepas pelbagai bangsa termasuklah Cina, India, Bidayuh, Melayu Sarawak dan Iban.........

Apa lagi yang aku nak cerita lagi.....nanti aku sambung lagi.....idea datang mencurah-curah.......jangan gi mana2....

Comments

Popular posts from this blog

Sajak Untuk Diri Sendiri

Kasih Ibu Tiada Tolok Banding......

Terlalu Jauh....